Kącik logopedyczny

  • "BYSTRE OCZKO" - CZ. I - utrwalanie głosek S, W, L, R.

    "BYSTRE OCZKO" - CZ. I - utrwalanie głosek S, W, L, R.

     

    Dziś sprawdzam Waszą spostrzegawczość. Zapraszam do pobrania kart pracy i życzę udanej zabawy :)

     

    Pamiętajcie o prawidłowej wymowie ćwiczonej głoski :)

    bystre oczko - l 

    bystre oczko - r

    bystre oczko - s

     bystre oczko - w 

      


    więcej...
  • "CIENIE" CZ. II - utrwalanie głosek SZ, CZ, miks ciszących, miks ciszących.

    "CIENIE" CZ. II - utrwalanie głosek SZ, CZ, miks ciszących, miks ciszących.
    Czy potraficie rozpoznawać cienie? Z pewnością tak :) Zapraszam więc do zabawy :) 
    A wszystkie chętne przedszkolaki zapraszam do wspólnej zabawy oddechowej:https://www.youtube.com/watch?v=QFIMGBA7JOs     

    cienie CZ

    cienie SZ

    cienie 3

     cienie 4

     Powodzenia! 


    więcej...
  • "ZABAWY DLA 3 LATKÓW"

    "ZABAWY DLA 3 LATKÓW"
    Zapraszam najmłodsze przedszkolaki do wtorkowych zabaw:
    1. Na początek rozgrzejcie swoje place z zabawą paluszkową "10 palców". To zadanie to również ćwiczenie pamięci i osłuchiwanie się z nazwami cyfr i ich kolejnością.https://www.youtube.com/watch?v=46d7z7mmWB4  

    2. Następnie pobaw się w zabawę "Dopasuj kształty". Poszukaj w domu z rodzicami małych przedmiotów, poproś rodzica o odrysowanie ich na kartce. Teraz Twoim zadaniem jest ich dopasowanie do narysowanych kształtów. (Patrz galeria)
    3. Na zakończenie przygotuj razem z rodzicem niedużą butelkę i gumki recepturki.  Twoim zadaniem będzie nakładanie gumek na butelkę. Ale uważaj! To zadanie tylko wydaje się być łatwe :) (patrz galeria)
    Powodzenia!    


    więcej...
  • "CIENIE" CZ I - utrwalanie głosek S, W, L, R.

    "CIENIE" CZ I - utrwalanie głosek S, W, L, R.
    Czy potraficie rozpoznawać cienie? Z pewnością tak :) Zapraszam więc do zabawy :)    

    cienie 1

    cienie 2

    cienie 3

     cienie 4 


    więcej...
  • "DOMINO" - CZ. II - utrwalanie głosek SZ, CZ, miks ciszących, miks szumiących.

    "DOMINO" - CZ. II - utrwalanie głosek SZ, CZ, miks ciszących, miks szumiących.

    Zapraszam Was do ćwiczeń głoski z grą "Domino" :)

    domino 1

    domino 2

    domino 3

     domino 4 


    więcej...
  • "DOMINO" - CZ. I - utrwalanie głosek S, W, L, R.

    "DOMINO" - CZ. I - utrwalanie głosek S, W, L, R.

    Dziś zapraszam Was do ćwiczeń głoski z grą "Domino" :)

    domino głoska s

    domino głoska w

    domino głoska l

     domino głoska r 


    więcej...
  • "KÓŁKO-KRZYŻYK" - utrwalanie głosek cz. II - .głoski SZ, CZ, miks ciszących i miks szumiących.

    "KÓŁKO-KRZYŻYK" - utrwalanie głosek cz. II - .głoski SZ, CZ, miks ciszących i miks szumiących.

    Czy znacie grę "Kółko - krzyżyk"? Jeśli nie, zapytajcie o nią rodziców.
    W załącznikach znajduje się szablon do gry oraz elementy do wycięcia by ćwiczyć daną głoskę.

    głoska sz

    głoski ciszące 

    głośki szumiące

     głoska cz

     tabela 


    więcej...
  • ZABAWY DLA 3 LATKÓW

    ZABAWY DLA 3 LATKÓW

    Zapraszam na dzisiejsze zabawy logopedyczne:

    1. "Zwierzęta w trawie" - należy wydrukować załącznik ze zwierzętami, przygotować pociętą w paski bibułę czy kawałki zielonej kartki i przykryć nimi obrazki. Zadaniem dziecka jest "odkrywanie" obrazków za pomocą palca lub słomki do dmuchania oraz nazywanie zwierząt, które ukryły się pod trawą z bibuły. W prostszej wersji dla dzieci proponuję zamiast nazw zwierząt używać wyrażeń dźwiękonaśladowczych ("muuu", "miał", itd.). Można też połączyć nazwy zwierząt z ich odgłosami.

    2. "Paluszkowe zabawy" - patrz załącznik w galerii. Na kartonie czy kartce papieru rysujemy dowolne linie mazakami czy markerami. Dziecko ma za zadanie wodzić palcem po danym śladzie lub układać na nich szlaczki np, z pomponów.

    3. "Smakosz" - Należy przygotować sobie i dziecku talerzyk z kawałkami różnorodnych produktów (owoców, warzyw, innych). Bawcie się w smakowanie potraw, rozmawiajcie o ich cechach, smakach, Waszych preferencjach smakowych itd.

    Miłej zabawy!


    więcej...
  • "KÓŁKO-KRZYŻYK" - utrwalanie głosek cz.I - .S, W, L, R.

    "KÓŁKO-KRZYŻYK" - utrwalanie głosek cz.I - .S, W, L, R.
    Czy znacie grę "Kółko - krzyżyk"? Jeśli nie, zapytajcie o nią rodziców. W załącznikach znajduje się szablon do gry oraz elementy do wycięcia by ćwiczyć daną głoskę. 
    Zapraszam również do utrwalania głosek z grą "Kubeczki". Do zabawy potrzebnych będzie: kilka kubeczków, jakiś przedmiot lub obrazek ż ćwiczoną przez Ciebie głoską.https://www.youtube.com/watch?v=UQCDoX7Hq3k  

    głoska L

    głoska R

    głoska S

     głoska W

     szablon tabeli

    Zapraszam :)    


    więcej...
  • "SEKWENCJE" CZ. II - utrwalanie głosek SZ, CZ, miks ciszących i miks szumiących.

    "SEKWENCJE" CZ. II - utrwalanie głosek SZ, CZ, miks ciszących i miks szumiących.
    Utrwalamy głoski ćwicząc jednocześnie usprawniając spostrzegawczość i sposób logicznego myślenia.

    głoska cz

    głoska sz

    głoski ciszące

     głoski szumiące  

     Zapraszam!


    więcej...
  • ZABAWY DLA 3 LATKÓW

    ZABAWY DLA 3 LATKÓW
    Dziś dla maluszków kolejne wyzwania:

    1. Nauka przeciwieństw - patrz galeria. Wykorzystajcie je wg własnych pomysłów. Dobrze jest przygotować sobie rzeczywiste przedmioty odpowiadające obrazkom (coś małego i dużego, coś wysokiego i niskiego , starego i nowego itd.)
    2. Wyklejanie obrazka plasteliną - ćwiczenie motoryki małej rączki.
    3. Wyliczanka z gestem "Oto  Ja" od "Mówi Aga": 
      https://www.youtube.com/watch?v=VNcfQSe6vCg


    więcej...
  • "SEKWENCJE" CZ. I - utrwalanie głosek S, W, L, R

    "SEKWENCJE" CZ. I - utrwalanie głosek S, W, L, R
    Tym razem utrwalimy głoski ćwicząc jednocześnie spostrzegawczość i sposób logicznego myślenia.
    A dla tych, którzy chcą więcej, "bańki na stole"https://www.youtube.com/watch?v=kUT2B9OoMp4&feature=em-uploademail  
     Zapraszam!    

    głoska L

    głoska R

    głoska W

     głoska S 


    więcej...
  • ZABAWY LOGOPEDYCZNE I "ZAGADKI LOGOPEDYCZNE" - CZ. II. - utrwalanie głosek SZ, CZ, miks ciszących i miks szumiących.

    ZABAWY LOGOPEDYCZNE I "ZAGADKI LOGOPEDYCZNE" - CZ. II. - utrwalanie głosek SZ, CZ, miks ciszących i miks szumiących.

    Zachęcam Was dziś ponownie do zabaw logopedycznych z Panią Agnieszką Ciechanowską - logopedą:https://www.youtube.com/watch?v=scDi1VUmrsQ  
    A jeśli lubicie zagadki, to zapraszam do zadań załączonych w galerii. (reszta głosek w poprzedniej wiadomości).

    karta 1

    karta 2

    karta 3

     karta4 


    więcej...
  • "ZAGADKI LOGOPEDYCZNE" - CZ. I - utrwalanie głosek S, W, L, R.

    "ZAGADKI LOGOPEDYCZNE" - CZ. I - utrwalanie głosek S, W, L, R.

    Jeśli lubicie zagadki, to to zadanie jest właśnie dla Was!

    karta 1

    karta 2

    karta 3

     karta 4 

     Powodzenia!


    więcej...
  • "DZIEŃ DZIECKA" - CZ. II - utrwalanie głosek : SZ, CZ, miks ciszących (Ś, Ź, Ć, DŹ), miks szumiących (SZ, Ż, CZ, DŻ).


    "DZIEŃ DZIECKA" - CZ. II - utrwalanie głosek : SZ, CZ, miks ciszących (Ś, Ź, Ć, DŹ), miks szumiących (SZ, Ż, CZ, DŻ).
    A na dokładkę zachęcam do wykonania własnej dmuchajki :)

    głoski 1

    głoski 2

    głoski 3

     głoski 4 

     :https://www.youtube.com/watch?v=y_knmoT79Vk&t=23s  

    Zapraszam!


    więcej...
  • Zabawy dla 3-4 latków

    ZABAWY DLA 3-4 LATKÓW

    Dziś kolejne propozycje dla najmłodszych przedszkolaków:

    1. Połącz ze sobą takie same kropki .

    2. Rysowanie wzorów w kaszy, piasku czy kaszy mannej. Do większego pojemnika na dno wsypujemy jeden z powyższych produktów a zadaniem dziecka jest odwzorowanie szablonów np. w kaszy.

    3. "Co na jaką pogodę?" - Tutaj zadaniem dziecka jest wskazanie, w trakcie jakiej pogody wykorzystujemy poszczególne ubrania i dodatki. Do zabawy można wykorzystać klamerki, by nimi dziecko oznaczało daną pogodę (słońce, deszcz czy śnieg). To dodatkowe ćwiczenie dłoni :)

    POWODZENIA!


    więcej...
  • "DZIEŃ DZIECKA" - CZ. I - utrwalanie głosek : S, W, L, R.

    "DZIEŃ DZIECKA" - CZ. I - utrwalanie głosek : S, W, L, R.

    Skoro dziś jest Dzień Dziecka, to i zadanie będzie tym razem również w takim klimacie.
    Zapraszam!


    więcej...
  • "WĘDKARZ" CZ. II. - UTRWALANIE GŁOSEK SZ, CZ, miks ciszących (ś, ź, ć,dź), miks szumiących (sz, ż, cz, dż).

    "WĘDKARZ" CZ. II. - UTRWALANIE GŁOSEK SZ, CZ, miks ciszących (ś, ź, ć,dź), miks szumiących (sz, ż, cz, dż).
    Zapraszam serdecznie do kolejnej zabawy z ćwiczoną przez Was głoską. Dziś część druga zabawy "Wędkarz"
    Przygotuj dwa nieduże talerze lub miseczki, które będą dziś małymi stawami dla ryb oraz słomkę do picia. Możesz również narysować sobie dwa stawy kredkami, lub zrobić je z kolorowego papieru.Wytnij rybki z szablonu z Twoją głoską i włóż je do jednego ze stawów. Ryby te, zjadły rzeczy, których jeść nie powinny, dlatego teraz trzeba je przenieść z jednego do drugiego stawu, za pomocą słomki do picia. Po przeniesieniu każdej rybki powiedz, co niepotrzebnie zjadła rybka - pamiętaj o prawidłowej wymowie głoski. POWODZENIA!  


    więcej...
  • "WĘDKARZ" CZ. I. - UTRWALANIE GŁOSEK S, W, L, R

    "WĘDKARZ" CZ. I. - UTRWALANIE GŁOSEK S, W, L, R
    Zapraszam serdecznie do kolejnej zabawy z ćwiczoną przez Was głoską. Dziś pierwsza część, czyli zabawa dla dzieci utrwalających głoskę: C (w tym również S), W, L, lub R.
    Przygotuj dwa nieduże talerze lub miseczki, które będą dziś małymi stawami dla ryb oraz słomkę do picia. Możesz również narysować sobie dwa stawy kredkami, lub zrobić je z kolorowego papieru.Wytnij rybki z szablonu z Twoją głoską i włóż je do jednego ze stawów. Ryby te, zjadły rzeczy, których jeść nie powinny, dlatego teraz trzeba je przenieść z jednego do drugiego stawu, za pomocą słomki do picia. Po przeniesieniu każdej rybki powiedz, co niepotrzebnie zjadła rybka - pamiętaj o prawidłowej wymowie głoski. POWODZENIA!    


    więcej...
  • Ćwiczenia logopedyczne

    Dziś w propozycji kilka zabaw logopedycznych. Serdecznie zachęcam wszystkie przedszkolaki i te małe i te duże :)
    https://www.youtube.com/watch?v=E1kBuIUMelU 
    https://www.youtube.com/watch?v=VwOFVoRI_DA 

    Miłej zabawy!    


    więcej...
  • "LABIRYNTY" CZ. I + ZABAWY DLA 3/4 LATKÓW

    "LABIRYNTY" CZ. I  + ZABAWY DLA 3/4 LATKÓW
    Dziś przed Wami kolejne zadania z głoskami: S, W, L, R. Tym razem możecie utrwalać ćwiczoną głoskę, rozwiązując labirynt i pomagając jego bohaterowi.
    A dla 3/4 latków mamy dzisiaj:
    1. WYCINANIE PO WYZNACZONEJ LINII.Przygotowujemy dwie kartki A4, sklejamy je krótszym brzegiem, rysujemy na nich linię i przyklejamy kartkę do brzegu stołu. Zadaniem dziecka jest cięcie po linii prostej. (Patrz galeria)
    2. UKŁADANKA LEWOPÓŁKULOWA.Przygotujcie dwa takie same zestawy klocków LEGO, lub innych (Patrz galeria). Układankę lewopółkulową układamy rozpoczynając układać klocki od pierwszego rzędu i klocka z lewej strony. Układamy każdy klocek po kolei, przechodząc potem do drugiego rzędu, również od lewej strony. Najpierw swoje klocki układa rodzic, a następnie dziecko, wg tych samych zasad. Jeśli dziecku trudno zrozumieć przestrzeń ułożenia klocków, można przygotować mu odręczny szablon z narysowanymi kwadratami, w których następnie dziecko układa każdy klocek. Układanka dziecka ma być taka sama, jaką ułożył rodzic.
    3. POKOLORUJ WG WZORU - FIGURY - Karta pracy do pobrania w galerii.    


    więcej...
  • "MISTRZ SYLABIZOWANIA" CZ. II - GŁOSKI: CZ, SZ, miks ciszących, miks szumiących.

    "MISTRZ SYLABIZOWANIA" CZ. II - GŁOSKI: CZ, SZ, miks ciszących, miks szumiących.
    Potraficie dzielić słowa na sylaby? Z pewnością :) Zapraszam więc do kolejnego wyzwania!
    Zadanie utrwala głoski oraz usprawnia analizę słuchową.
    Kto chce więcej? Bardzo proszę:https://www.youtube.com/watch?v=as2mGEUd2_4  
    Powodzenia :)  


    więcej...
  • "MISTRZ SYLABIZOWANIA" CZ. I - GŁOSKI: C, W, L, R.

    "MISTRZ SYLABIZOWANIA" CZ. I - GŁOSKI: C, W, L, R.
    Potraficie dzielić słowa na sylaby? Z pewnością :)Zapraszam więc do kolejnego wyzwania!
    Zadanie utrwala głoski oraz usprawnia analizę słuchową.
    A dla wszystkich chętnych zabawa z wyklaskiwaniem, czyli ćwiczenie sekwencji słuchowej i pamięci ;)https://www.youtube.com/watch?v=Chw8JrcTt_U 
    Powodzenia :)    


    więcej...
  • "ZNAJDŹ RÓŻNICE" CZ. II + ZABAWY LOGOPEDYCZNE

    "ZNAJDŹ RÓŻNICE" CZ. II + ZABAWY LOGOPEDYCZNE
    Tym razem zapraszam na drugą część materiałów, dzięki którym utrwalamy głoski, jednocześnie usprawniając spostrzegawczość. 

    Dziś głoski:

    - CZ;- SZ; 

    - miks ciszących (Ś, Ź, Ć, DŹ);

    - miks szumiących (SZ, Ż, CZ, DŻ)..


    A dla wszystkich tych, którym wciąż mało, zabawy logopedyczne z "Mówi Aga".

     https://www.youtube.com/watch?v=3kUA9Ui0-lY  

    Zapraszam! :)    


    więcej...
  • Zabawy dla 3-4 latków

    ZABAWY DLA 3-4 LATKÓW 
    Dziś jest wtorek, więc do zabawy zapraszam najmłodsze przedszkolaki.Na początek zabawa paluszkowa z "Mówi Aga":https://www.youtube.com/watch?v=uJbzosrJXsk 
    Po rozgrzewce proponuję odrobinę matematyki, czyli naukę przeliczania zbiorów, połączoną z utrwalaniem kolorów, ćwiczeniami mięśni dłoni oraz chwytu pensetowego. Przygotujcie łyżki, marker (ja używam suchościeralnego) i klamerki. Zadaniem maluszków, jest przyczepić na łyżki odpowiednią ilość klamerek z pomocą rodziców. (Patrz galeria). Dla 3 latków przeliczanie do 3. Dla 4 latków przeliczanie do 5.
    Teraz zapraszam do zabawy usprawniającej małe rączki i utrwalającej naukę kolorów. (patrz galeria) Narysujcie na kartkach wzory torów różnymi kolorami. Przygotujcie małe auta lub figurki i gotowe! 
    Przykład polecenia dla dziecka: "Teraz auto jedzie torem niebieskim." - dziecko bierze auto odpowiadające danemu torowisku; "A po jakim torze jedzie teraz auto?" - rodzic porusza autem po torze.
    A na zakończenie "mała gimnastyka". Zróbcie wspólnie:- turlanie się po dywanie;- 5 przysiadów;- rzucanie do siebie piłką;- siadamy na dywanie, ręce prostopadle do ciała i wykonujemy obroty tułowia - raz w lewo a raz w prawo;- raczkowanie / czworakowanie do celu - np. do maskotki.    


    więcej...
  • "ZNAJDŹ RÓŻNICE" - utrwalanie głosek CZ. I

    "ZNAJDŹ RÓŻNICE" - utrwalanie głosek CZ. I

    Czy jesteście spostrzegawczy? Sprawdźmy ;)
    Dziś sprawdzimy spostrzegawczość dzieci ćwiczących głoski :
    - S;
    - W;
    - L;
    - R.
    Miłej zabawy i powodzenia!


    więcej...
  • "CO TU JESZCZE NIE PASUJE?" CZ. II

    "CO TU JESZCZE NIE PASUJE?" CZ. II

    Tym razem ćwiczenia dla dzieci, które utrwalają głoski:
    - SZ;
    - CZ;
    - miks szumiących (sz, ż, cz,dż);
    - miks ciszących (ś, ź, ć, dź).

    Natomiast dla wszystkich chętnych małych i dużych, zabawy oddechowe ze świeczką:
    https://www.youtube.com/watch?v=R_mpZuX5ZU8

    Zapraszam :)


    więcej...
  • "CO TU JESZCZE PASUJE?" - utrwalanie głosek.

    "CO TU JESZCZE PASUJE?" - utrwalanie głosek.


    Zapraszam dziś do zabawy dzieci, które utrwalają ze mną głoski:
    - C (lub głoskę S);

    - W;

    - L;

    - R.

    Nazwijcie dwa pierwsze przedmioty i pomyślcie - jaki jeszcze jeden może do tego zbioru pasować?


    więcej...
  • UTRWALANIE GŁOSEK Z SZEREGAMI CZ. II

    UTRWALANIE GŁOSEK Z SZEREGAMI CZ. II

    Dziś utrwalanie głosek:
    - SZ;
    - CZ;
    - miks ciszących (Ś, Ź, Ć, DŹ)
    Serdecznie zachęcam :)

    A dla gimnastyki buzi i języka zapraszam wszystkie dzieci do oddechowej zabawy z kubeczkami. Potrzebne będą papierowe kubeczki lub rolki po papierze toaletowym, kilka pomponów lub malutkich piłeczek, słomka do picia. Zamiast kubeczków, można ułożyć sobie przeszkody z klocków. Zapraszam do galerii poniżej.
    Miłej zabawy :)


    więcej...
  • ZABAWY DLA 3 LATKÓW I UTRWALANIE GŁOSEK SZUMIĄCYCH

    ZABAWY DLA 3 LATKÓW I UTRWALANIE GŁOSEK SZUMIĄCYCH
    Na początek dla najmłodszych by usprawnić kilka funkcji i rozgrzać się, piosenka z pokazywaniem:https://www.youtube.com/watch?v=OGODHAWC8UI  

    Skoro ciało już gotowe, to czas na trening oczu i spostrzegawczości, dzięki zabawie "Kolorowe prostokąty". Przygotujcie samodzielnie zaproponowaną zabawę, lub skorzystajcie z przygotowanego dla Was szablonu. Wystarczy wydrukować go w dwóch egzemplarzach, a z jednego z nich wyciąć elementy. Zadaniem dziecka jest odnaleźć  dany prostokąt na dużej planszy. Szablon znajdziecie w galerii. Ja swoją wersję przygotowałam na białych tekturach z piankami kreatywnymi, by służyły mi na dłużej i w różnym układzie elementów.
    A po treningu oczu, trening logicznego myślenia. Do zabawy "Co tu nie pasuje?", potrzebujecie klocków Lego Duplo, drewnianych, lub każdych innych jakimi dysponujecie. Na zdjęciach są propozycje układów klocków do zabawy. Możecie też na nich poćwiczyć. Zadaniem dziecka jest wskazanie elementu, który nie pasuje do reszty zbioru. Powodzenia :)
    Natomiast dla dzieci utrwalających głoski szumiące dziś zadanie w galerii - szeregi.    


    więcej...
  • UTRWALANIE GŁOSEK Z SZEREGAMI cz. I.

    UTRWALANIE GŁOSEK Z SZEREGAMI cz. I.
    Kolejny tydzień a wraz z nim poniedziałek. A skoro poniedziałek, to utrwalanie głosek S, W, L oraz R. Szykujemy kredki, nożyczki i układamy szeregi :)
    Zapraszam!


    więcej...
  • UTRWALANIE GŁOSEK I ZABAWA LOGOPEDYCZNA

    UTRWALANIE GŁOSEK I ZABAWA LOGOPEDYCZNA
    Zapraszam na drugą część "Połącz co do siebie pasuje". Dziś głoski:- miks szumiących - sz, ż, cz, dz;- miks ciszących - ś, ź, ć, dź;- głoska SZ;- głoska CZ.
    A dla wszystkich krótka zabawa logopedyczna :) Potrzebujemy do niej kubeczki (plastikowe lub papierowe - nawet po kawie) oraz balon. https://www.youtube.com/watch?v=zKMKqiaYTPE  

    Miłej zabawy :)    


    więcej...
  • Co do siebie pasuje?

    UTRWALANIE GŁOSEK - "CO DO SIEBIE PASUJE?"

    Tym razem poćwiczymy poprawną wymowę przy pomocy logicznego myślenia. Zapraszam do zabawy z głoskami S, W, L, R.
    Jutro część II, czyli głoski: szumiące (miks), ciszące (miks), SZ oraz CZ.
    Zapraszam :)


    więcej...
  • Zabawy logopedyczne i utrwalenie głosek

    ZABAWY LOGOPEDYCZNE I UTRWALANIE GŁOSEK
    Zapraszam dziś wszystkie przedszkolaki na wycieczkę leśną z Panią Agnieszką Ciechanowską. Przenieście się choć na chwilę myślami do leśnego świata i ćwiczcie razem z "Mówi Aga". Przygotujcie swoje ciało do piosenki z pokazywaniem oraz: nieduży kocyk, wysoką szklankę, słomkę, płyn do naczyń i wodę.https://www.youtube.com/watch?v=g6hptFWRFL4 
    Natomiast utrwalanie głosek będzie ze "stokrotką logopedyczną". Załączniki i opis znajdziecie w galerii. Dziś głoski  SZ, CZ, L, S oraz miks głosek ciszących (ś, ź, ć, dź)
    Powodzenia :)    


    więcej...
  • utrwalanie głosek oraz zabawy dla 3 - latków

    UTRWALANIE GŁOSEK ORAZ ZABAWY DLA 3 LATKÓW.
    Zapraszam do utrwalania głosek: /R/, /W/ oraz /szumiących/ (sz, ż, cz, dż), z zabawą "Stokrotka logopedyczna". Załączniki w galerii.
    Natomiast dla 3 latków przygotowałam następujące zabawy:

    1. Nauka rysunku motyla krok po kroku - galeria.
    2. Zabawa zręcznościowa z pudełkiem i kulkami - galeria.
    3. "Środki lokomocji" - należy wydrukować załączniki z galerii. Są to obraz nieba, ulicy, rzeki oraz środki lokomocji. Poszczególne elementy należy wyciąć i wraz z dzieckiem nazywając poszczególne z nich, nanosić na odpowiednie miejsca, w których mają swoje zastosowanie. Porozmawiajcie ze swoimi maluszkami czym i gdzie możemy się poruszać, co możemy dzięki tym środkom przewozić itd. 
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na moją stronę Facebook: "PM3 Ekoludki - Chwila dla rodzica".    


    więcej...
  • Logopedyczne koła

    ZABAWA RUCHOWA "LOGOPEDYCZNE KOŁA" - CZ II.

    PLUS DMUCHAJKA PEŁNA BANIEK


    Dziś druga część materiałów dla dzieci z zabawą "Logopedyczne koła".

    Zapraszam dzieci, które ćwiczą ze mną:
    - głoski szumiące w połączeniu, czyli SZ, Ż, CZ, DŻ;
    - głoskę SZ;
    - głoskę CZ;
    - głoski ciszące w połączeniu, czyli Ś, Ź, Ć, DŹ.


    Jak się bawić?
    Wydrukuj i wytnij koła z załączników z Twoją głoską. Rozłóż je na dywanie, w większej odległości od siebie. Poproś rodzica o włączenie Waszej ulubionej, rytmicznej piosenki. Gdy muzyka będzie grać, tańcz, lub skocznym krokiem poruszaj się w obszarze porozkładanych na dywanie kół. Gdy jednak w pewnym momencie rodzic wstrzyma muzykę, Ty szybciutko podnieś jedno z kół, nazwij przedmiot jaki na nim się znajduje, pamiętając oczywiście o prawidłowej wymowie Twojej głoski. Następnie rodzic ponownie włącza muzykę. Baw się w taki sposób do momentu zebrania wszystkich kół. Powodzenia! :)

    A dla wszystkich małych i dużych przesyłam link do filmu, dzięki któremu z logopedą Elżbietą Kud-Czupir, wykonacie dmuchajkę, która da Wam wiele radości :)

    https://www.youtube.com/watch?v=WaY-RDjS9Kg


    więcej...
  • Zabawy logopedyczne

     

    ZABAWA RUCHOWA "LOGOPEDYCZNE KOŁA"
    Logopedia to nie tylko mowa - to również ruch i słuch. To własnie dlatego zapraszam Was  do zabawy ruchowej, którą nazwałam "Logopedyczne koła". Dziś załączniki z głoskami: - C (dla dzieci, które ćwiczą tę głoskę lub ćwiczyły niedawno głoskę S)- W- L- R (tym razem w zbitkach br, kr).*Każda głoska ma dwa arkusze.


    Jak się bawić?Wydrukuj i wytnij koła z załączników z Twoją głoską. Rozłóż je na dywanie, w większej odległości od siebie. Poproś rodzica o włączenie Waszej ulubionej, rytmicznej piosenki. Gdy muzyka będzie grać, tańcz, lub skocznym krokiem poruszaj się w obszarze porozkładanych na dywanie kół. Gdy jednak w pewnym momencie rodzic wstrzyma muzykę, Ty szybciutko podnieś jedno z kół, nazwij przedmiot jaki na nim się znajduje, pamiętając oczywiście o prawidłowej wymowie Twojej głoski. Następnie rodzic ponownie włącza muzykę. Baw się w taki sposób do momentu zebrania wszystkich kół. Powodzenia! :)

    Dzień Ziemi - karta pracy 

    A dla wszystkich dzieci z okazji niedawno obchodzonego "Dnia Ziemi" Minki logopedyczne, które bezpłatnie można również pobrać ze strony logopestka.pl
    Zapraszam!    

     


    więcej...
  • Informacja od logopedy

    Witam serdecznie!

    Wszystkich chętnych rodziców chcących nawiązać ze mną kontakt, pochwalić się pracami dzieci, zadać jakieś pytanie, dokonać konsultacji itd., zapraszam do skorzystania z adresu e-mail:

    logopeda.ekoludki@gmail.com

    Justyna Sierpińska - logopeda / terapeuta pedagogiczny. POZDRAWIAM :)


    więcej...
  • Utrwalenie głosek :sz, cz

    Utrwalanie głosek: SZ, CZ, ciszących (ś, ź, ć, dź) i zabawa oddechowa.
    Tym razem zapraszam do ćwiczeń dzieci, które ćwiczą ze mną głoskę SZ, CZ, lub głoski ciszące (ś, ź, ć, dź). Pobierzcie załącznik z Waszą głoską i ćwiczcie prawidłową wymowę :)
    A wszystkich chętnych zapraszam do wspólnej zabawy oddechowej "Kółko-krzyżyk inaczej":https://www.youtube.com/watch?v=3g1-NsDnhx0  

    Pozdrawiam :)    


    więcej...
  • Głoski szumiące

    Zabawy dla 3 latków i utrwalanie głosek szumiących (SZ, Ż, CZ, DŻ).
    Dziś zachęcam do zabawy nasze najmłodsze przedszkolaki. Oto propozycje dla Was:
    1. Należy wydrukować kartę z połówkami twarzy dzieci, wyciąć je, rozsypać na dywanie. Waszym zadaniem jest połączenie połówek twarzy tak, by stanowiły całość. 
    2. Sprawdźmy, jak dobrze znasz kolory. Pomaluj farbami/kredkami/mazakami rolki po papierze toaletowym. Lub oklej je kolorowym papierem z pomocą rodzica. Następnie z Mamą lub Tatą przygotuj kolorowe krążki - jak na załączonym zdjęciu. Bawcie się wspólnie w nakładanie krążków na odpowiednie rolki ("Nałóż krążek, na zieloną rolkę") , nazywajcie kolory. Poćwiczcie też pamięć - rodzic podaje dziecku kolory do zapamiętania (np. czerwony, niebieski, żółty), powtarza tę sekwencję 3 razy. Dziecko zapamiętuje kolory i w odpowiedniej kolejności nakłada krążki na rolki.

    3. Zabawa zręcznościowa (patrz na załączone zdjęcia). Potrzebne ci będą - do wyboru: kolorowe pompony, fasola, kolorowe kulki z papieru, koraliki i obowiązkowo jedna klamerka i miska. Jeśli chcesz, przygotuj klamerki i miski dla rodzeństwa lub rodziców i bawcie się wspólnie.Zasady gry: Rozsypcie np. pompony na dywanie. Na ustalone hasło, wszyscy zaczynają zbierać je do misek tylko z pomocą klamerek. Wygrywa ten, kto zbierze ich najwięcej.

    Życzę radosnej zabawy!
    A dla dzieci ćwiczących głoski szumiące - sz, ż, cz, dż - karta pracy poniżej :)

    głoski szumiące - karta pracy 

    Zapraszam do pobierania :)    


    więcej...
  • Zabawy głoskami

    Utrwalanie głosek W, L, R, S.

    Rozpoczynając nowy tydzień, startujemy z utrwalaniem głosek:
    W, L, R (w zbitkach dr, tr) oraz S.

    Zachęcam również do odwiedzenia mojej strony Facebook "PM3 Ekoludki - Chwila dla rodzica" - polub ją i bądź na bieżąco :)

    Pozdrawiam :)


    więcej...
  • Gra "Ja mam"

    Gra "Ja mam" - dziś głoski /Ż/ , /W/ oraz miks głosek ciszących (ś, ź, ć, dź).

    Zapraszam do pobrania gry "Ja mam" dzieci, które utrwalają głoski:
    - W,
    - ciszące (ś, ź, ć, dź)
    - Ż (ćwiczą lub ćwiczyły głoski sz, ż, cz, dż);

    Miłej zabawy!


    więcej...
  • Zabawy oddechowe

    ZABAWY ODDECHOWE
    Zapraszam wszystkie chętne dzieci i ich rodziców do wspólnych zabaw logopedycznych :)
    Przygotowałam dla Was zabawę oddechową, dzięki której stworzycie własny "mini ogródek" - szablony do pobrania poniżej. Należy wyciąć elementy, które mogą znaleźć się w ogródku i za pomocą słomki przenosić je na szablon ogródka, wg własnego pomysłu. Pamiętajcie o tym, by nie zagryzać słomki a trzymać ją ustami ułożonymi w tzw. dziubek.
    Druga propozycja, to "dmuchajka" do samodzielnego wykonania. I jedna ważna rzecz! podczas dmuchania, policzki mają być "ściągnięte". Nie wolno nadymać policzków. By było Wam wygodniej polecam słomkę z harmonijką, którą można zgiąć a nie prostą.https://www.youtube.com/watch?v=nFjSJuLO3Mg  

    Miłej zabawy!    


    więcej...
  • Gra "Ja mam"

    Utrwalanie głosek z grą "JA MAM"

    Zapraszam do gry dzieci, które ćwiczą/ćwiczyły ze mną głoski: L, SZ (lub inne głoski szumiące jak:cz, ż), S oraz R.

    Zasady gry: 2-3 uczestników.
    Wycinamy karty do gry - każda głoska to dwa arkusze kart do wycięcia. Można je pokolorować i podkleić grubszą tekturą, by były trwalsze i cieszyły dłużej :) Rozdajemy karty pośród uczestników gry. Losowo wybrany, pierwszy z nich, wystawia na środek swoją kartę. Zwraca uwagę na górny obrazek na karcie i mówi: "Ja mam lody", następnie nazywając obrazek z dolnej części karty, pyta graczy: "Kto ma lampę?" i osoba która ma na jednej ze swoich kart w jej górnej części "lampę", wykłada swoją kartę kładąc ją na poprzednią, leżącą już na środku kartę, odpowiadając: "Ja mam lampę" i zadaje uczestnikom pytanie, dotyczące obrazka z położonej karty w dolnej jej części it., itd....

    Zachęcam również do "gimnastyki buzi i języka z grą planszową od "Rysopisy":
    https://rysopisy.eduzabawy.com/logopedyczne/gimnastyka-buzi-i-jezyka/

     


    więcej...
  • Dla każdego coś fajnego

    Witam Was w kolejnym tygodniu! Dziś dla każdego coś przyjemnego ;)


    Dla 3 latków:
    1. Zabawy logopedyczne z Panią Klaudyną Zawadzką:
    https://www.youtube.com/watch?v=MMugrO3MqsU&t=196s&fbclid=IwAR0k8-Cn8Hug5xC7hldH7tz20dBtCSMW-VJCS5pZ9Ip9wg0ilngkiwsvBEA 

    2. "Dzień dobry Misiu" - czyli ćwiczenia motoryki narządów mowy z wierszem (załączone zdjęcie).

    Dla 6 latków - przygotowany przeze mnie dla Was wiersz, automatyzujący głoski szumiące SZ, Ż, CZ, DŹ.(załączone zdjęcie).

    Dla 4-6 latków - Zabawa "Burza mózgów". Potrzebne będą do niej: miska lub karton; piłki, maskotki, woreczki (w zależności od tego, co macie w domu do dyspozycji). Zabawa polega na tym, by ułożyć obok siebie np. piłki, a w pewnej odległości od nich miskę czy karton. Ustawiamy się przy piłkach, wymyślamy słowo z trenowaną ze mną w gabinecie głoską i rzucając piłkę do miski wypowiadamy słowo pamiętając o prawidłowej artykulacji ćwiczonej głoski. Dla dzieci 4 letnich, pomocne mogą być np. ciasteczka z "Ciasteczkowego potwora", które były w poprzednich materiałach i pomoc rodziców, którzy mogą młodszym dzieciom zadawać zagadki z danym słowem.

    Miłej zabawy!

    Zapraszam również na moją stronę Facebook - "PM3 Ekoludki - Chwila dla rodzica"


    więcej...
  • Koszyk pełen pisanek

    "KOSZYKI PEŁNE PISANEK" - różnicowanie głosek: /C-CZ/, /F-W/, /L-J/, /Ś-Ć/.

    Korzystając jeszcze z końca Świątecznego, Wielkanocnego tygodnia, przygotowałam dziś dla Was różnicowanie głosek z pomocą "Koszyków pełnych pisanek". Zapraszam do pobierania załączników z galerii :)

    A dla 3 latków które uczą się razem ze mną otaczającego ich świata, zapraszam do zabaw zaproponowanych w krótkim filmie Pani Elżbiety Kud-Czupir (logopedy):
    https://www.youtube.com/watch?v=BUCX2cJ2avo


    więcej...
  • Ciasteczkowy potwór III

    "Ciasteczkowy potwór" część 3. Tym razem coś dla dzieci, które aktualnie utrwalają ze mną/lub już utrwalały głoski S i Ś. Miłej zabawy!

    A dla wszystkich chętnych "gimnastyka buzi i języka" z Panią Agatą Kwias - logopedą. Zapraszam!
    https://www.facebook.com/agatakwiaslogopeda/videos/2650147115269728/

     


    więcej...
  • Ciasteczkowy potwór II

    Zgodnie z obietnicą dziś "Ciasteczkowy potwór ma do zjedzenia ciastka z kolejnymi głoskami :) Zachęcam do zabawy dzieci, które ćwiczą lub już ćwiczyły ze mną te głoski.

    A dla 3 i 4 latków zabawa paluszkowa "Rower" od "Paluszkowe rozśpiewanki":
    https://www.facebook.com/watch/?v=554423595389994&external_log_id=1a997b767f1266c62134e7de05ff1968&q=paluszkowe%20roz%C5%9

    Śpiewanki "Rowerek" to świetne ćwiczenie rąk, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz współpracy obu półkul mózgowych.

    A po "więcej" zapraszam na moją stronę Facebook "PM3 Ekoludki - Chwila dla rodzica" :)
    Pozdrawiam - J. Sierpińska!


    więcej...
  • Ciasteczkowy potwór

    Kolejna odsłona zabaw dla młodszych i starszych :)
    Na początek zachęcam do wspólnej zabawy z masą nienewtonowską. Jest to nie tylko atrakcyjna i wesoła zabawa dla dzieci, ale też element terapii ręki oraz rozwijanie mowy - bo sprawna ręka, to sprawna buzia! :)
    Załącznik - zdjęcia oraz film instruktażowy:

    https://www.youtube.com/watch?v=20nIALsUY84

    A w ramach ćwiczeń artykulacyjnych zapraszam do zabawy z "CIASTECZKOWYM POTWOREM". Dziś głoski C, Ć, CZ dla dzieci, które aktualnie ćwiczą, lub już utrwalały te głoski.

    Zapraszam też po "więcej" na moją stronę Facebook: PM3 Ekoludki - "Chwila dla rodzica"

    Pozdrawiam - J. Sierpińska.


    więcej...
  • Gimnastyka buzi i języka

    Witam wszystkich - tych małych i tych większych :)

    Dziś dla wszystkich Gimnastyka buzi i języka z Panią Agatą Kwias - logopedą.
    Film jest dość długi, więc możecie ćwiczyć partiami. Pod koniec filmiku są opowiadania z ćwiczeniami narządów mowy. Zachęcam do wspólnych ćwiczeń z rodzicami i wspólnej zabawy.

    https://www.facebook.com/agatakwiaslogopeda/videos/163207998056784/

    A w ramach ćwiczeń artykulacyjnych, dziś zabawa "POLNE KWIATY".
    Utrwalanie głosek: F, W, L, S, C, SZ, Ż. Zapraszam do zabawy dzieci, które ćwiczą, lub już ćwiczyły ze mną te głoski.

    Należy wydrukować szablon polnych kwiatów oraz arkusz ze "swoimi" głoskami. POWODZENIA!


    więcej...
  • Podróż samolotem

    Dzień dobry! Dziś zabawy dla młodszych i starszych :)

    Dla 3 i 4 latków zabawa paluszkowa oraz masaż twarzy z wierszykiem od "Paluszkowe rozśpiewanki". Zabawy te rozwijają rozumienie i mowę czynną dziecka, usprawniają motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową. To też dobry trening pamięci wzrokowej i słuchowej :)

    https://www.facebook.com/paluszkowerozspiewanki/videos/694405424631385/

    https://www.facebook.com/paluszkowerozspiewanki/videos/416240425737588/

    Natomiast dla dzieci, które ćwiczą lub ćwiczyły ze mną głoski SZ, Ż, CZ, DŻ - gra planszowa z głoskami szumiącymi.

    Miłej zabawy - J. Sierpińska.


    więcej...
  • Utrwalanie głosek

    Dziś kolejna partia zabaw "Kubełek popcornu". Tym razem zapraszam do zabawy dzieci, które ćwiczą lub ćwiczyły już ze mną głoski /C/, /W/, /CZ/ oraz /Ś, Ź, Ć, DŹ/.

    c- kubełek popcornu

    cz - kubełek popcornu

    w- kubełek popcornu

     ś,ź,ć,dź - kubełek popcornu

     A dla najmłodszych 3 - 4 latków kilka propozycji zabaw "Ułóż tak jak ja" w formie załączonych zdjęć.


    więcej...
  • logopedyczne zabawy

    "Kubełek popcornu" z utrwalaniem głosek.


    Skoro dziś piątek, to wraz z nim film. A jak film, to i popcorn :)
    Dziś zapraszam do zabawy dzieci które aktualnie ćwiczą, lub ćwiczyły już ze mną głoski: F, SZ (bądź cały szereg szumiący - sz, ż, cz, dż), oraz S.
    ZAPRASZAM :)

    F - kubełek z popcornem

    S - kubełek popcornu

    SZ - kubełek popcornu  


    więcej...
  • Zabawy logopedyczne

    "WYRAZOWA GĄSIENICA"
    W tej zabawie może wziąć udział każdy 5 i 6 latek. By zagrać w grę, należy wydrukować załącznik i zastosować się do polecenia, lub poprosić rodzica o narysowanie gąsienicy.

    Załącznik do gry - szablon gąsienicy znajduje się galerii zdjęć.

    Po kolejne pomysły wykorzystania gąsienicy zapraszam na mój fanpage Facebook "PM3 - Chwila dla rodzica"


    Zabawy dla 3 i 4 latków:

    "OBRAZKOWE ZABAWY"
    Do zaproponowanych zabaw należy wydrukować przygotowany załącznik PDF z obrazkami dla dzieci i wyciąć je wszystkie.
    Pomysły na zabawy z obrazkami znajdą Państwo na moim fanpage Facebook "PM3 - Chwila dla rodzica".

    obrazki dla 3 latków

      Przygotowane tam zabawy z obrazkami mają na celu:

    - poszerzanie słownika czynnego i biernego dziecka;
    - rozwijanie umiejętności budowania prostych zdań;
    - usprawnianie pamięci wzrokowej;
    - usprawnianie pamięci słuchowej;
    - rozwijanie logicznego myślenia;
    - rozwijanie spostrzegawczości.
    Zapraszam!


    więcej...
  • Orientacja przestrzenna

    W ramach terapii logopedycznej i pedagogicznej zachęcam do ćwiczeń orientacji przestrzennej i skorzystania z przygotowanych materiałów gotowych do druku :) Zamieszczone na nich obrazki można pokolorować i bawić się wspólnie z rodzicem, rozwijając również słownik czynny i bierny dziecka.
    Polecam także użyć materiałów rzeczywistych (np. klocka i postaci z jajka niespodzianki bądź lalki) i odwzorować każdy przykład z obrazka. Lub z użyciem np piłki odwzorować je na sobie - to najlepsza opcja nauki dla najmłodszych.

    Dodatkowo: zachęcam do wspólnego treningu orientacji przestrzennej i koordynacji ciała i oka z wesołą piosenką.

    https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM 

    Jeśli szukają państwo ciekawych artykułów, ciekawostek dotyczących rozwoju dziecka to zapraszamy na stronę na fb "Ekoludki - chwila dla rodzica" .

      facebook.com/PM3-Ekoludki-Chwila-dla-rodzica-114255019989613/


    więcej...
  • Zabawa z głoskami i sylabami

    Dziś dwie propozycje dla rodziców i ich dzieci:
    - wykonana przeze mnie karta pracy z głoską /W/;
    - oraz pomysł na lwa z papierowego talerzyka (wykorzystane materiały takie jak talerzyk czy plastikowe oczka mogą być zamienne - blok techniczny a oczka narysowane mazakiem).
    Pozdrawiam!

     


    więcej...
  • Zabawy z rodzicami

    Kilka propozycji do wspólnej zabawy w zaciszu domowym :)


    więcej...
  • W JAKI SPOSÓB MAM POMÓC SWOJEMU DZIECKU W DOMU

    W JAKI SPOSÓB MAM POMÓC SWOJEMU DZIECKU W DOMU?
     
    1. Na początku roku szkolnego skontaktuj się z logopedą. Uzyskasz informacje dotyczące diagnozy Twojego dziecka oraz zarys terapii logopedycznej.

    2. Utrzymuj kontakt z logopedą w ciągu roku szkolnego a umożliwi Ci to trzymanie ręki na pulsie. Dowiesz się, jakie są postępy Twojego dziecka w terapii, jakim torem i w jaki sposób nadal ćwiczyć w domu. Uzyskasz również odpowiedź na trapiące cię pytania.

    3. Stosuj się do wskazówek logopedy. Dzięki temu będziecie ćwiczyć w prawidłowy sposób.

    4. Ćwicz ze swoim dzieckiem każdego dnia. Systematyczność to podstawa.

    5. Znajdź dla swojego dziecka odpowiadającą mu porę i formę ćwiczeń.

    6. Zachęcaj swoje dziecko do ćwiczeń. Możecie kupić dostępne gry logopedyczne lub przygotować pomoce własnoręcznie.

    7. Bawcie się ćwiczeniami i wykorzystujcie sytuacje dnia codziennego. Do ćwiczeń używajcie gazetek reklamowych, pomieszczeń w domu, książek oraz Waszej głowy pełnej własnych pomysłów.

    8. Zaproście do ćwiczeń starsze rodzeństwo. Urozmaici to Waszą pracę, wzbudzi zdrową rywalizację i będzie możliwością do wspólnie spędzonego czasu.

    9. Chwal swoje dziecko nawet za małe sukcesy. Wzmocni to jego samopoczucie
    i zmotywuje do dalszej pracy.

    10. Podczas ćwiczeń staraj się być cierpliwym i wyrozumiałym rodzicem.

     

    POWODZENIA!!!
    JUSTYNA SIERPIŃSKA - LOGOPEDA

     


    więcej...
  • JAK PRZEBIEGA ROZWÓJ MOWY DZIECKA

    JAK PRZEBIEGA ROZWÓJ MOWY DZIECKA?

    Pierwszy Rok życia dziecka:
    • W pierwszym roku życia dziecko wypowiada prawie wszystkie samogłoski oraz spółgłoski: /m, b, t, d, n, j/.
    • Zauważamy również dźwięki nienależące do systemy języka polskiego (mlaski i dźwięki wymawiane na wydechu).

    1-2 rok życia:
    • W tym wieku dziecko wypowiada głoski: /p, b, pi, m, t, d, n, ń, ś, k, ki/ oraz wszystkie samogłoski.
    • Ma tendencję do zmiękczania głosek, przestawiania sylab, upraszczania grup spółgłoskowych (np. kaczka - kaka).
    • Może zastępować niektóre spółgłoski innymi spółgłoskami o podobnym brzmieniu (np. zamiast wymawiać /k/, wymawia /t/; zamiast /sz/ i /ż/ wymawia /ś/ i /ź/.

    2-3 rok życia:
    • Dziecko wymawia wszystkie głoski z wyjątkiem głosek: /s, z, c, dz/
    i /sz, ż, cz, dż/, zastępując je głoskami /ś, ź, ć, dź/.
    • Nie wymawia głoski /r/, zastępując ją głoską /j/ lub /l/.

    3-4 rok życia:
    • Dziecko wypowiada wszystkie samogłoski, zarówno ustne /a, o, e, u, i, y/,
    jak i nosowe /ą, ę/.
    • Wypowiada głoski /f, fi, w, wi, g, gi, ch, chi, ł/
    • W wymowie dziecka pojawiają się głoski /s, z, c, dz/.
    • Głoski /sz, ż, cz, dż/ mogą być zastępowane głoskami /s, z, c, dz/.
    • Głoska /r/ może być zastępowana głoską /j/ lub /l/.

    4-5 rok życia:
    • W tym okresie pojawiają się głoski: /sz, ż, cz, dż/ i /r/.

    Należy zarazem pamiętać, że pojawianie się w mowie dziecka poszczególnych głosek, zależy od indywidualnego tempa i rytmu rozwoju. U niektórych dzieci przebiega on szybciej, a u innych wolniej. Kolejność pojawiania się głosek również może być różna.
    Zwróćmy uwagę również na to, że rozwój mowy dziecka zależy od wielu czynników (np. wpływu środowiska, rozwoju psychofizycznego i emocjonalnego).
    Mowa sześciolatka powinna być opanowana pod względem dźwiękowym. Mimo to, dziecko ma prawo popełniać błędy artykulacyjne, które podczas utrwalania poprawnej wymowy powinny zanikać. W związku z tym mowa dziecka w siódmym roku życia powinna być w pełni ukształtowana.

    Opracowano na podstawie:
     „Reranie. Profilaktyka, diagnoza, korekcja"; E. M. Skorek; Wyd. Impuls; Kraków 2008.
     „Monitor Dyrektora Przedszkola"; Marzec 2015; Wyd. Forum; Redaktor
    naczelny R. Lewandowski.


    więcej...
  • SŁOWA WSTĘPU

     

     

     

    Opieką logopedyczną w naszym Przedszkolu objęte są dzieci ze wszystkich grup wiekowych.

    Na początku każdego roku szkolnego przeprowadzane są obserwacje, konsultacje i badania logopedyczne. Na ich podstawie kwalifikuje się dzieci na terapię logopedyczną.

    Prowadzona jest również terapia pedagogiczna, na którą uczęszczają dzieci mające trudności edukacyjne. Wyniki obserwacji pedagogicznej oraz wyniki przeprowadzonej diagnozy pedagogicznej, stanowią podstawę do zakwalifikowania na zajęcia.

    Plany i programy terapii logopedycznej oraz pedagogicznej dostosowywane są do zaburzeń poszczególnych dzieci.

    Proponowane dzieciom ćwiczenia logopedyczne wspomagają również funkcje psychomotoryczne: koordynację wzrokowo-ruchową, motorykę małą, percepcję słuchową, percepcję wzrokową oraz pamięć.

    Prawidłowy proces korygowania wad wymowy powinien odbywać się poprzez pracę LOGOPEDY, DZIECKA oraz jego RODZICÓW. Dlatego też tak ważne jest systematyczne i rzetelne prowadzenie zeszytu logopedycznego, który jest dla Państwa bazą do codziennych ćwiczeń w domu. Jego zaletą jest również to, że w każdej chwili mogą Państwo powrócić do dawnych ćwiczeń oraz urozmaicić ćwiczenia z dzieckiem w domu.


    więcej...

Kontakt

EKOLUDKI - Przedszkole Miejskie nr 3
ul. Niepodległości 19
66-470 Kostrzyn nad Odrą
Telefon: 95 752 21 84
Kadry: 95 752 23 10 
Dyrektor: 95 752 23 01 
e-mail: pm3kostrzyn@wp.pl